over Uitgeverij Snor

Schoonmaken, werken, tuinieren, kinderen opvoeden, koken, handwerken. Het hedendaagse leven kan een grote natte pot ellende zijn. En dat was precies de reden dat wij in 2006 Uitgeverij Snor startten. Het idee was om mensen een zetje in de vrolijke richting te geven. Want je hebt dan wel heel veel te doen, maar dat wil niet zeggen dat je geen plezier kunt hebben terwijl je het doet.

We noemden onze Uitgeverij Snor, omdat het wel snor zit met onze uitgaven. En als ergens een snor opzit, is het altijd vreemder en grappiger om naar te kijken…zelfs naar vrouwen met een snor.

Hoe leuk het was om een boek te maken hadden we ervaren toen we een schoonmaakboek maakte voor Mo’Media. En daarna over tuinieren en autorijden.

En toen maakten we in 2006 helemaal zelf ons eerste boek. ‘Naaien enzo’, waarin we mensen wilden laten zien dat niets moeilijk hoeft te zijn als je er niet moeilijk over doet. Met onze  achtergrond als freelance journalisten overstelpten we oud-collega’s, vrienden en bekenden met onze enthousiaste verhalen over breien, haken en borduren. En verdomd, het werkte; met op vrijdagavond in het goed bekeken programma RTL Boulevard, zaterdagochtend bijlage in de Volkskrant en de Telegraaf op zondag, verkochten we in 3 weken 7000 exemplaren alsof het niks was.

En het was geen beginnergeluk. Sinds Naaien enzo ging het crescendo met de snorren. We maakten nog 2 nieuwe boeken, verruilden de kinderwagen voor een delivery-bike om de boeken rond te brengen, verhuisden naar een PlukvandePetteflet zoldertje midden in de stad Utrecht, maakten 4 nieuwe boeken, namen stagiaires aan, kregen een eigen aansluiting bij het Centraal Boekhuis, maakten 6 nieuwe boeken, namen een vertegenwoordiger aan, maakten weer 6  nieuwe boeken en namen een Echte Medewerker in dienst. En nu zijn we dus directeuren van een vette BV.

Maar hier eindigt het niet! Waarom alleen Nederlandse en Belgische lezers op weg helpen naar een vrolijker en kleurrijker leven? Snor for President!

over-ons